6 superalimente pentru viitoarele mamici

Multe viitoare mamici stiu ca o dieta echilibrata este pe cat de importanta, pe atat de  greu respectat in perioada sarcinii, in special daca se confrunta cu binecunoscutele greturi matinale.

Si, desi lista cu alimente care ar trebui evitate se mareste de la o zi la alta, recomandarile pentru cele care sunt benefice raman destul de vagi, mai ales in conditiile in care preferintele variaza de la o femeie insarcinata la alta.

Exista, totusi, cateva reguli generale care ar trebui respectate: in primul rand, o viitoare mamica nu trebuie sa manance o cantitate dubla de mancare, asa cum sugereaza o vorba din popor. 300 de calorii in plus sunt suficiente pentru a asigura necesarul de hrana atat pentru mama, cat si pentru fat.

In plus, este importanta o dieta care imbina cat mai multe alimente bogate in nutrienti, asa cum sunt fructele si legumele, proteinele slabe, cerealele integrale sau lactatele sarace in grasimi. Nu trebuie neglijate nici produsele cu un continut ridicat de acid folic, fier sau calciu.

Chiar daca singure nu sunt suficiente pentru a iti asigura necesarul nutritiv, introduse in dieta zilnica, urmatoarele alimente te vor ajuta sa atingi cantitatea de vitamine, minerale, antioxidanti si fibre necesara pentru tine si bebe.

1. Nucile sunt o sursa importanta de proteine si acizi grasi Omega 3, benefici pentru inima, dar si pentru dezvoltarea creierului si a vederii fatului. In plus, nucile sunt usor de consumat, atat sub forma gustarilor dintre mese, cat si dimineata, in cereale sau chiar in salate.

Nucile pot fi, de asemenea, prajite, pentru a le intensifica aroma, si folosite pentru a asezona iaurtul, pilaful de orez sau chiar mancarea de spanac.

2. Iaurtul este considerat, la randul sau, un superaliment pentru femeile insarcinate, datorita continutului sau de calciu. O dieta saraca in calciu pe durata sarcinii iti poate afecta sanatatea, intrucat organismul va lua din oasele tale cantitatea necesara pentru a sustine cresterea oaselor si a dintilor bebelusului. Pe termen lung, acest lucru poate duce la aparitia osteoporozei.

Iaurtul iti va oferi aportul necesar de calciu, fiind mai versatil decat laptele si avand beneficii si pentru imbunatatirea digestiei, respectiv pentru ameliorarea constipatiei. In plus, o singura cana de iaurt asigura jumatate din doza zilnica necesara de calciu.

3. Ouale sunt un aliment magic pentru femeile insarcinate, datorita continutului lor de proteine, dar si de vitamine B12 si D sau zinc. In plus, in functie de tipul de hrana primit de gaina, multe oua contin si acizi grasi Omega 3.  Fie ca le consumi facute omleta sau fierte, goale ori in salata, aminteste-ti sa le incluzi cat mai des in regimul tau alimentar.

4. Spanacul este un aliment foarte versatil, bogat in acid folic si fier, care te va proteja impotriva anemiei pe parcursul sarcinii. Poti sa il folosesti proaspat, in salate sau in sandvisuri, ori sotat, cu usturoi si ulei de masline, ca garnitura. Iti recomandam doar sa il speli bine inainte de a-l consuma sau gati, chiar daca este ambalat in pungi pe care scrie ca a fost spalat in prealabil.

5. Afinele sunt extrem de apreciate pentru proprietatile lor antioxidante, insa pentru femeile insarcinate au inca un beneficiu major: conform cercetarilor, acestea contin o cantitate importanta de proanticianidina, care ajuta la preventia si tratarea infectiilor urinare. Intrucat, in timpul sarcinii, riscul de a dezvolta o astfel de infectie este mai mare, consumul de afine este una dintre cele mai bune arme pentru viitoarele mamici. Le poti consuma goale, in iaurt, in smoothie-uri, le poti adauga in coca pentru clatite sau briose si le poti folosi si congelate, pentru diverse retete.

6. Somonul este o sursa importanta de vitamina D, care ajuta la fixarea calciului. Un studiu recent al Univarsitatii din Pittsburgh indica faptul ca cele mai multe femei insarcinate au carente de vitamina D, in ciuda consumului de vitamine si suplimente inaintea sarcinii. 2 portii de peste sau fructe de mare pe saptamana te pot ajuta sa combati aceasta carenta.

Somonul este cel mai indicat, datorita faptului ca are cel mai scazut nivel de mercur dintre pesti. In plus, el contine si acizi grasi Omega 3, benefici pentru bebe.

Chiar daca dieta este extrem de importanta pe parcursul sarcinii, nu trebuie sa devii atat de preocupata de ce mananci, incat sa uiti sa savurezi fiecare masa. Cand mananci in conditii de stres, organismul tau nu digera cum trebuie alimentele, iar nutrientii nu sunt asimilati corespunzator. Atat tu, cat si bebele tau veti beneficia de pe urma unor mese sanatoase, consumate intr-o ambianta placuta si relaxata.

Lifeline la Baby Boom marte 2018

Ce trebuie știut despre celulele stem

Articole recente:

VIDEO – Lifeline la Baby Boom martie 2018

VIDEO – Lifeline la Baby Boom martie 2018

Celulele stem salvează vieți. Echipa Lifeline este onorată să informeze viitorii părinți despre importanța recoltării celulelor stem la nașterea bebelușului. Cu participarea extraordinară a Dr. Zacharias Kallis, Director Medical CBB Lifeline Biotech LTD. Acesta a...

read more
VIDEO – Ce trebuie știut despre celulele stem

VIDEO – Ce trebuie știut despre celulele stem

Celulele stem salvează vieți. În ziua transplantului, tot ce contează e grefa de calitate. Pentru familie, un astfel de produs de terapie celulară înseamnă speranță, iar pentru medici, o soluție reală. Știați că un transplant se efectuează cu o grefă deja pregătită,...

read more
Lifeline Banca ta de celule stem

Doresc să mă abonez la NEWSLETTER

Prin completarea acestui formular alegeți în mod expres ca datele personale pe care le completați să fie păstrate și prelucrate de către Lifeline și ulterior să fiți contactat prin email de către Lifeline cu scopul informării cu privire la evenimentele organizate, informații și oferte în domeniul celulelor stem. Citiți mai multe la rubrica Politica de confidențialitate.

Felicitări! Te-ai abonat cu succes Newsletterul Lifeline

Notificare Cookie-uri Lifeline

Politica de confidențialitate | Lifeline - Banca ta de celule stem Lifeline folosește cookie-uri necesare pentru funcționarea optimă a website-ului, pentru analizarea comportamentului utilizatorului și pentru îmbunătățirea experienței online. Mai multe despre tipurile de cookie-uri pe care le folosim puteți citi la rubrica Politica de confidențialitate.